Zastřešení autobusového nádraží sestává ze 12 polí textilních membrán ukotvených na ocelovou konstrukci. Jednotlivá pole mají velikost cca 20x30m a jsou sestavena do 4 řad po 3 polích. S celkovými 7200 metry čtverečními membrán se tak jedná o nejrozsáhlejší projekt v České republice. Membrány jsou svařeny z PES tkaniny s nánosem PVC a zalakováním. Všechny spoje membrány s OK jsou překryty textilní „sukýnkou“ pro zajištění vodotěsnosti. Na oblouky je membrána kotvena pomocí rektifikovatelných vidliček a hliníkových lišt, na výložníky je upevněná pomocí hliníkové kedrlišty.
Jedinečný tvar membrány
Tvar zastřešení je určen předním (nižším) a zadním (vyšším) obloukem z trubkového profilu a podélné strany polí jsou kotveny na přímé ocelové výložníky s mírným zakřivením. V krajních polích jsou osazeny přepadové trubky – vždy 2 v jednom poli. Dále jsou v krajních polích prostupy pro táhla ocelové konstrukce – ocelový prstenec, po osazení zavařený krycí tkaninou pro zajištění vodotěsnosti.
Pravidelné prohlídky konstrukce a mytí membrány
PROJEKT: | Autobusové nádraží, Hradec Králové |
APLIKACE: | membránové konstrukce |
PRODUKT: | Flexlight Advanced 1302 S2 |
SKUTEČNÁ PLOCHA: | 7200 m² |
AUTOR: | Ing. arch. Patrik Kotas - Atelier designu a architektury; Jan Štípek; Ing. arch. Jaromír Chmelík |
PROJEKTANT: | METROPROJEKT Praha a.s.; Ing. arch. Patrik Kotas - Atelier designu a architektury |
FOTO: | Archiv Carl Stahl |
PROJEKT: | Autobusové nádraží, Hradec Králové |
APLIKACE: | membránové konstrukce |
PRODUKT: | Flexlight Advanced 1302 S2 |
SKUTEČNÁ PLOCHA: | 7200 m² |
AUTOR: | Ing. arch. Patrik Kotas - Atelier designu a architektury; Jan Štípek; Ing. arch. Jaromír Chmelík |
PROJEKTANT: | METROPROJEKT Praha a.s.; Ing. arch. Patrik Kotas - Atelier designu a architektury |
FOTO: | Archiv Carl Stahl |